niedziela, 2 lutego 2014

Bezglutenowe leniwe

Jako że gluten to zło, ograniczamy go w naszym domu do minimum. Ja nie jem w ogóle, chłopcy trochę - makaron razowy i chleb żytni na zakwasie (zakwaszony gluten jest trochę mniej zły). Osobiście każdemu polecam ograniczenie spożywania glutenu, szkodliwy jest bowiem dla wszystkich... Szkodliwość rośnie z wiekiem i wraz z pojawiającymi się chorobami autoimunologicznymi... Ale nie będę się na ten temat rozpisywać, dużo wiedzy w necie jest:)

W każdym razie parę dni temu ostał nam się w lodówce kawałek twarogu i wymyśliłam, że zrobię dzieciom leniwe:) Oczywiście na samą myśl o tych kluskach przypomniała mi się babcia Krysia i jej leniwe... achh co to był za smak! Prawdziwy smak dzieciństwa i... babcinej kuchni... Więc sobie pomyślałam, że szkoda mi będzie patrzeć, jak moje ancymony wcinają kluchy, i samej nie próbować. Więc zrobiłam leniwe także dla mnie - z mąką owsiana i ziemniaczaną... (owies często bywa zanieczyszczony glutem, więc jak ktoś musi całkowicie wyeliminować gluten, musi kupować mąkę owsianą ze specjalnych upraw owsa, oznaczoną przekreślonym kłosem. Ja kupuję zwykłą)


Leniwe bez pszenicy:

250 g twarogu półtlustego (może być i tłusty, chudy zostawmy w sklepie, nie warto go w ogóle jeść)
130 g mąki ziemniaczanej
130 g mąki owsianej
2 jajka
stewia do smaku

do polania:
masło
panierka owsiana

Wymieszać, zagnieść, uformować kluchy o dowolnym kształcie, gotować w osolonej wodzie. Mniam! Nie czuć w ogóle ze inne mąki dodane! 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz